Mesto, kde se sny stávají realitou...

Mesto, kde se sny stávají realitou...

sobota 14. března 2015

Moje první...

...a zatím poslední háčkovaná deka

"veledílo :-)"

U Šárky na blogu jsem viděla návod na deku a vzpomněla jsem si, že jsem se vám nepochlubila s tou mojí. Myslela jsem, že napíšu i návod, ale když tak o tom přemýšlím, uháčkované čtverečky sháčkujeme nebo sešijeme k sobě, celé uháčkované dílo obháčkujeme námi vybraným lemem nebo prostě jen krátkymi sloupky (jako jsem to udělala já) a je hotovo :-D

Deka ve všech podobách

Dneska mám na psaní náladu i klid a tak vám napíšu, jak to celé vzniklo..
Když jsem čekala Prvorozeného, hodně jsem četla - v průměru i šest knih za týden. Byla jsem doma a o háčkování jsem si myslela, jen tolik, že je to zábava pro babičky, aby si háčkováním deček trénovaly klepavé ruce (prosím, nemyslete si o mě nic špatného, jen jsem prostě nevěděla...). Pak jsem byla těhotná s Treperendou a chtěla, aby Prvorozený co nejvíc ladil s modročerným kočárkem :-) Chtěla jsem mu koupit čepici ve stejné barvě, ale žádná nebyla ta pravá. A pak se to stalo.. Na pískovišti jsme potkali kamarádku se stejně starým synem, který měl (ó Marunko, div se!) háčkovanou čepičku. A já se divila... cože? Tahle krásná čepice je háčkovaná? V hlavě mi to začalo šrotovat a už se v ní pomalu, ale jistě usazoval nááááápad. Nejdřív jsem mu ani já sama nechtěla věřit, ale za zkoušku nic nedám a internet je plný všeho, tak tam nepochybně najdu i nějaký pěkný návod na tu pravou čepičku. Ještě ten den jsem si dojela do galanterie pro přízi a vybrala si přesně v těch barvách v jakých jsme měli kočárek.. Asi ani nemusím dodávat, že se tak zrodila moje láska, láska k háčkování!


Čepice byla během chvíle hotová a pak přišla na řadu deka. Jak už jsem zmínila, kočárek jsme měli modročerný - Treperenda ho podědila po Prvorozeném, byl totiž zachovalý, vlastně jako nový a byla by škoda, utrácet peníze za kočár v holčičích barvách. Tak jsem se rozhodla, že holčičí atmosféru v kočárku doladím po svém, mimojiné háčkovanou dekou. Uchvátilo mě, že se dá z malých kousků udělat velká deka. A tak jsem se do toho dala. Nejdřív přišly na řadu nákresy všech možných barevných kombinací, když jsem byla spokojená, koupila jsem vlnu a šla na věc. Čtverečky jsem dělala jednoduché, přecijen jsem byla opravdový začátečník a bála jsem se, jak to zvládnu. Šlo to od ruky a za pár týdnů byla deka hotová.

Schéma čtverečků, které jsem použila na deku.

Pane jo, dneska jsem se pořádně rozepsala a musím napsat, že mi to po dlouhé době šlo od ruky a vážně jsem si to užila :-)

Mějte se spokojeně!
M.

PS: Příště napíšu o Velikonočním tvoření a taky o dárku pro Neteřinku k svátku ;-)


☆♥☆ Děkuji za návštěvu a zase se stavte! ★♡★

4 komentáře:

  1. Lovely work!!!
    would you like to follow each other? let me know...
    Besos, desde España, Marcela

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Thank you for your words! It sounds like music from eden for me :-)
      M.

      Vymazat